Symbolika příslušnosti a loajality vyjádřená vlajkou je dnes se blízká i mnoha firmám a institucím. Vlajka má v sobě zakomponováno firemní logo a firemní (korporátní) barvu nebo barvy, v některých případech také firemní slogan.
Vlajka v sídle firmy
Firemní vlajky se vyvěšují na budově nebo uvnitř sídla vedení nebo pobočky společnosti. Mohou být trvale umístěny v pracovně ředitele, zasedací místnosti, ve vstupní hale budovy nebo na významném místě areálu firmy. Vlajky se používají k dekoraci firemních interiérů při mnoha slavnostních a důležitých příležitostech, jako je výročí existence firmy, valná hromada akcionářů či zasedání představenstva. Při podpisu významných kontraktů se často požívají stojánkové firemní vlaječky analogické státním vlaječkám při diplomatickým jednáních. Důvodem pro vyvěšení vlajky může být také vánoční večírek pro zaměstnance, uvítání vzácného hosta.
Vlajka na veletrhu nebo konferenci
V rozsáhlých veletržních halách napomáhají firemní vlajky návštěvníkům veletrhů lokalizovat a identifikovat výstavní stánek firmy. Často se firemní vlajky vyvěšují z ochozů a balkonů výstavních hal k posílení image firmy a zdůraznění skutečnosti, že firma „je tady“. Firemní vlajka se uplatní na odborném kongresu, tiskové konferenci, firemní prezentaci pro dealery, team-buildingové akci pro vlastní zaměstnance nebo na charitativní akci, kterou firma sponzoruje.